#11 Daily Activiy (26 Februari 2020)

hallo guys
welcome back to my blog
   Seperti biasa saya akan menceritakan kegiatan saya di kitchen hari ini rabu 26,februari 2020. Sesampai di kitchen pertama-tama yang saya lakukan itu review junior semester 2.
   Lalu setelah review saya masuk ke kitchen untuk melanjutkan preparean kemarin, saya langsung merebus beras ketan hitam untuk dijadikan bubur injin, beras ketan hitam di boil lalu di tambahkan daun pandan dan gula dan di simmer sampai berasnya lembek seperti bubur. Selagi menunggu saya membantu teman saya membuat doko-doko cangkuning.

     Oh iya sedikit penjelasan tentang bubur injin. Bubur ketan hitam (disebut juga bubur pulut hitam atau bubur injit) merupakan hidangan penutup, dengan cita rasa manis, yang terbuat dari beras ketan yang direbus dengan air berlebih hingga lunak, dan biasa disajikan dengan santan.Bubur ketan hitam merupakan sebutan yang dipakai di Indonesia, terutama di Pulau Jawa.Di daerah dengan pengaruh budaya Melayu yang kuat, bubur ini disebut "bubur pulut hitam".Sementara di Bali dan di Nusa Tenggara Timur, nama dari makanan ini adalah "bubur injit".Makanan ini dapat disajikan dingin maupun hangat
     Setelah itu saya merebus pisang untuk menu celebes besok, selagi menunggu pisang saya membuat adonan pisang ijo, cara membuatnya dengan memanaskan santan, memasukkan gula dan sedikit margarine lalu di beri pewarna hijau dan juga pasta pandan dan dimasukkan tepung, setelah adonan selesai, saya terlebih dahulu mixer agar cepat dingin dan menambahkan sedikit tepung agar tidak terlalu lengket.
    Lalu membentuk pisang ijo, setelah itu istirahat dan pulang




ENGLISH VERSION
 Today we enter at 7, so we can review juniors about the material we have given at night. Right at 8 we went in for oneline and absent, then we discussed about the preparation of the menu, anyone who would make an appetizer, soup, main course and dessert.
     my group got a dessert, after yesterday our preperan was finished, we only had to finish finishing the porridge and while the other dessert, doko, our cahkuning shops, we made it from the beginning to make it a little fresh. I made the dough for dokah-doko cahkuning and wrapped it in banana leaves and then steamed.
      After finishing the prepare that yesterday, we went moved on the menu celebes buffet first I prepare the bananas ijo, all the material weighed beforehand, then boiled bananas, then to layers of hilly the rice flour, flour rice, sugar, water, coconut milk, coloring green of pandan, and salt. Then to sauce tomorrow had made.
      After a banana green ready, then I with a friend of the group immediately wrap with banana peel the skin. After already in the packs with her skin then stored in chiller. After that, I was helping friend groups of others who have finished prepare.

    Right at 13:00 all the food is to be prepared and taken to the restaurant. After that we break out and eat together, after the break we immediately gc with the semester 2, after gc we break outside while waiting for directives to go home.

Komentar

  1. Hotel Las Vegas - Casino Deals, Free WiFi, Reviews
    The Buffet at Wynn Las w88 dashboard Vegas offers the perfect blend of delights and bites at one of the most 인스타셀럽 elegant on 파라오 바카라 the Strip. Choose from a 비트 코인 게임 wide 온라인슬롯사이트 variety of

    BalasHapus

Posting Komentar

Postingan Populer